Recenzii carti

-Cum știi ce citești?-
recenzie carte

De unde poți ști ce să citești? Nu de puține ori se întâmplă să alegi cărți numai după un rezumat ambiguu, sau copertă, sau pur și simplu să-ți încerci norocul după un titlu mai atrăgător. E un risc, într-adevăr și e extrem de neplăcut să te găsești în situația în care efectiv îți pierzi timpul continuând. Curiozitate, ori ba, odată ce ajungi la final și constați că autorul te-a lăsat la fel de nelămurit ca la început, că nenumărate dialoguri fade și situații forțate te-au dus într-un punct mort, te face să-ți amintești absolut toți sfinții într-o secundă. Sunt multe situații. Însă în cazul în care și cartea e alambicată, greu de urmărit, înseamnă că deja înveți o lecție. Exteriorul cărții și rezumatul nu sunt niște mărci de recunoaștere. Nu alege un titlu doar pentru că un autor este cunoscut, pentru că romanul e considerat best-seller, sau doar pentru că vrei ceva rapid de citit. E posibil să ai o surpriză. Este recomandat să citești recenzii carti.

Câteva păreri suplimentare sunt binevenite. Gândește-te ce vrei de la o carte? Acțiune, Sf, reportaje. Gusturile diferă, iar mai apoi cere păreri și prietenilor, rudelor. Pot fi folositoare într-o anumită măsură, însă dacă mai rămâne o urmă de dubiu, atunci singura soluție este să citești o recenzie. Ce este recenzia? Ei bine, ea este cea mai bună metodă de a afla părerea unei persoane despre o carte. Nu numai că îți oferă detalii despre acțiunea cărții, dar face în așa fel încât să nu îți strice plăcerea lecturii. Mai mult decât atât, poate să îți dezvăluie și sentimentele persoanei respective, percepția pe care a avut-o față de lectură, plusuri și minusuri. Îți expune chiar și unele dintre fragmentele preferate ale autorului. Cu alte cuvinte, este o scriitură compactă, care te poate convinge să citești sau să nu citești o carte.

De asemenea e foarte folositor să-ți scrii propria recenzie. E o metodă potrivită să îți amintești de acțiune pentru o perioadă mai lungă, să-ți pui tu însuți întrebări despre carte, dar să-i și ajuți pe alții care se aflau în același impas în care te găseai și tu. Poți include orice, absolut orice crezi că e folositor, fragmente, imagini, legături cu viața autorului. O astfel de recenzie poate să se dovedească într-adevăr binevenită, în cazul în care cartea se găsește în subiectele vreunei testări, sau a unui examen. Cât despre timp, durează la fel de mult precum un episod din Dr. Who. Așadar, poți să încerci! Recenzii carti scris de Bogdan Cătălin Mereuță